Vårens program är nu klart!

Nu är vårens program utskickat till samtliga medlemmar. Här hittar du kort information om vårens händelser:

Torsdagen den 9:e februari, medlemsmöte

Vi har grupper som är aktiva när det gäller klimat, biologisk mångfald och information. Vi vill förstärka dessa grupper och även starta en Havsgrupp. Välkomna att delta i vårt möte och kanske också bli aktiv i en grupp. Vi bjuder på fika!
Anmälan och information: Therese Ek, anna.therese.ek@gmail.com
Tid och plats: kl 18.00, ÖV-huset Ödmanssonsgatan 12

Tisdagen den 16:e februari, Är vi på väg in i biologins storhetstid? På gott och ont, föredrag med Jessica Abbot

Möt evolutionsbiologen Jessica Abbott som du kanske har sett i tv-programmet Fråga Lund? Med moderna metoder blir det allt enklare att kartlägga och skräddarsy arvsmassan hos både växter, djur, och människan. Vilka möjligheter och fallgropar kommer detta att leda till framtiden?
Tid och plats: 18.00 – 19.00 på Landskrona stadsbibliotek
Föranmälan: biblioteketvuxen.program@landskrona.se.

Söndagen den 26:e februari, Vårvinterpromenad

Vi vandrar från museet och längs vår kust norrut. Det blir både natur och kultur.
Tid och plats: kl 10.00 – ca 13.00, samling vid Landskrona museum

Torsdagen den 2:e mars, Årsmöte/Kretsstämma

Välkomna att delta i vårt årsmöte och påverka vår förening. Efter mötet visar Johan Thelander sina fina närnaturbilder.
Tid och plats: kl 18.00, ÖV-huset Ödmanssonsgatan 12

Fågelträffar och fototräffar.

Under våren kommer Lisa Lund och Peder Weibull att guida oss i fåglarnas värld. Johan Thelander lär oss mer om naturfoto. Datum kommer på hemsida och i nyhetsbrev.
Anmälan och info: Per Magnuson, E-post: pm@permagnuson.se, telefon: 0703350757

Lördagen den 25:e mars, Kul i naturen med Julia Wiberg och Natursnokarna på stadsbiblioteket

Träffa TV-profilen och författaren Julia Wiberg som berättar om sina böcker och om sin kärlek till djur och natur. Samma dag startar vi Natursnokarna i Landskrona, Naturskyddsföreningens
barnverksamhet, och söker dig som är intresserad av att bli natursnoksledare. Kontakta: anna.therese.ek@gmail.com.

Program för dagen:

10:00 – 14:00: Pyssel, läshörna och annat skoj med naturtema.
11:00 samt 12:00: Julia Wiberg berättar ur sina böcker.
Föranmälan: biblioteketvuxen.program@landskrona.se Max en vuxen/barn. Ange den tid du vill gå.

Torsdagen den 20:e april, Säbybäcken, vandring

Vi vandrar i vårkvällen uppströms Säbybäcken från Hilleshögs parkering. Per leder vandringen.
Tid och plats: kl 18.00 samling vid Hilleshögs parkering

Söndagen den 21:e maj, Venexkursion

Venvandring med guidning vid Thycho Brahe museet. Upplev vår pärla i Öresund tillsammans med oss.
Tid och plats: kl 09.00, samling vid Venbåtarna, kostnad tillkommer för resan med båtarna.
Anmälan senast 8/5 till pm@permagnuson.se eller 0703350757

Lördagen 27:e maj, Aktivitet med Natursnokarna

Mer information kommer. Se hemsidan och nyhetsbrev för uppdaterad information.

Söndagen den 18:e juni, Vilda blommans dag

Vi beger oss ut till Hildesborgs dalar och upptäcker Gåsaägget. Per leder exkursionen bland försommarens blommor.
Tid och plats: kl. 10.00 Kasernplan – samåkning eller 10.15 vid P-plats vid dalen utmed Helsingborgsvägen.