Rapport från ängen

Hej alla medlemmar!
Här kommer en rapport från gruppen Biologisk mångfald;
Nu i torsdags (15/4), ett år efter vår första insats, så var det dags att så vår blivande äng.
Det såg fint ut under täckduken, bar jord redo för sådd. Vi flyttade hela duken ett steg så att vi ökar arealen äng till det dubbla till nästa år.
Vi var sex entusiaster som samlats för att göra en insats en timme i den fina kvällningen. Flytt, kultivering och sådd, allt gick fort och lätt. Och nu när ytan är sådd är det bara att vänta och hoppas på bra groning. Här ser vi fram emot en blommande yta som kan gynna de utsatta bina, humlorna och fjärilarna med nektar och pollen.
Projektet är ett samarbete mellan Rönneberga Härads Hembygdsförening och vår förening.
Följ ängens utveckling här i flödet! Kategori; Ängsprojekt Asmundtorp.