Vego-träff med ICA

Det blev en succé, den växtbaserade träffen, som Malin och Fabian organiserade. Med hjälp av ICA, som sponsrade, kunde vi bjuda på en informationskväll och ”smaka på” om växtbaserad diet, för klimatet och för en bättre hälsa.
Malin och Fabian informerade om vad det innebär att äta växtbaserat och vilka olika produkter som finns.
Regina, ICA-handlare (ICA-Kvantum vid stationen) informerade om ICAs miljöpolicy och hållbarhetsmål. Bland annat stöttar ICA ungdomsidrotten i stan och skänker mat (kort datum) till Malvan så att de kan servera luncher till behövande.
Therese berättade lite om Brekkeriet, det relativt nystartade bryggeriet i Landskrona. Hon hade även med sig några olika öl ur sortimentet som alla lever upp till att vara 100 % växtbaserat.
Per, ordförande i Naturskyddsföreningens krets i Landskrona informerade om föreningen och dess verksamhet. Han berättade även lite om ärtor och bönor, de viktiga proteinkällorna i växtbaserad kost.
Efter all information bjöds det på fantastisk goda rätter tillagade av kocken på Siriusrestaurangen.

Som sagt, det blev en mycket lyckad kväll och deltagarna, lite över 40 personer verkade mycket nöjda och kommer säkert att komma och njuta av vego-mat.
Stor tack till alla som hjälpte till att ordna kvällen och ICA som sponsrade.

Malin och Fabian informerar

Här dukas läckerheterna fram