Uppstart med klimatgrupp den 11 december

Det blev en välbesökt och lyckad klimatkväll på Landskrona stadsbibliotek med Markku Rummukainen den 19 november. Föredraget väckte många tankar och intressanta samtal. Det var också många om visade intresse för den klimatgrupp som vi nu startar upp med inte mindre än 15 personer som anmälde sitt intresse. Vi hoppas såklart att ännu fler ska hitta till gruppen bland er som inte hade en möjlighet att komma till klimatkvällen.

Första träffen med klimatgruppen blir den 11 december klockan 18.00 – 19.30 på Puls Arena, konferensrum Hermes. På den första träffen pratar vi lite allmänt om klimatfrågan och diskuterar vad vi skulle kunna göra i gruppen. Det kan vara allt från att arrangera klimatsmart middagslagning, skriva debattartiklar, starta bokcirkel, vara värd för föreläsningar och studiebesök med mera. Tanken är att du ska kunna engagera dig på en nivå som passar dig och det du är intresserad av.

Om du har frågor kring klimatgruppen eller vill anmäla ditt intresse, kontakta Therese Ek på anna.therese.ek@gmail.com.