Bi-insats, tema bin

TRÄDGÅRDSGILLE
Det blir trädgårdsgille vid Konsthallen 10 – 11 augusti nu i sommar. Det är Landskorna trädgårdsförening, Landskrona stad, Trädgårdsdamerna och vi Landskronatraktens Natur, mfl, som ställer till med detta uppskattade gille.
Trädgårdsdamerna kommer att visa bi- och humlevänliga växter och förklara vikten av våra pollinatörer med en utställning. Och det är i anslutning till dem som vi kommer att visa hur man kan snickra ett enkelt insektshotell.
Vi är på plats bägge dagarna mellan 12 och 16 respektive 10 till 16.
Kom och hälsa på, snickra eller ta med ett bi-kit med hem och färdigställ det hemma.

Här länken till Trädgårdsgillet
Här länken till Naturskyddsföreningens bi-sida
Och här några tips hur man kan bygga ett insekthotell

De som vill vara med och hjälpa till vid snickrandet och även informera om vår förening är mycket välkomna. Hör av er till vår ordförande Per (0703 35 07 57)