Föreläsningen om fossilfria pensioner blir quiz och webbinarium

Den 3 november skulle vi ha arrangerat ett webbinarium om fossilfria pensioner på biblioteket. Då föreläsaren bor i Danmark kan hon dessvärre inte komma på grund av de nya reserestriktionerna. Därför kommer vi göra lite annorlunda än vad som först var tänkt!

Tipsrunda på biblioteket 2 november – 13 november

Från den 2 november och två veckor framåt kommer det att sitta ett quiz på biblioteket som kommer att ha en lite annorlunda vinkling på denna svåra fråga. Ta gärna med en kompis och gå denna lilla tipsrunda, samtidigt som du lär dig en del nytt om fossilfria pensioner och vikten av att våra pengar slutar investeras i bolag som utvinner eller förbränner kol, olja eller fossilgas.

Webbinarium 5 november: Dags för fossilfria pensioner

Våra statliga pensionsfonder investerar miljardbelopp i världens största fossila bolag. Det skapar problem för både klimatet och människor. Lär dig mer om våra smutsiga pensionsfonder, och hör vittnesmål från Colombia och Kazakstan när Naturskyddsföreningens rikskansli arrangerar ett webbinarium på temat.

Klicka här för mer information om webbinariet

Rätt svar på frågorna på quizzet

Innan du läser rätt svar så ber vi dig att gå ner till biblioteket och svara på frågorna som är uppsatta i fönstret. Du kan göra quizzet utan att gå in på biblioteket.